Kiadnád a lakásodat? Erre a 10 dologra kell ügyelned! 2. rész
2016. június 13. írta: Sarki Ingatlanos

Kiadnád a lakásodat? Erre a 10 dologra kell ügyelned! 2. rész

Előző cikkünkben már foglalkoztunk 5 gyakori hibával, amit lakáskiadásban járatlanként elkövethetünk. Nézzünk meg még ötöt, amit egy kis odafigyeléssel könnyedén elkerülhetünk.

 forrest.png

6. hiba: Ha elveszítjük a fejünket, türelmetlenkedünk

 

Bizonyára többen hallottunk már olyan bérbeadókról, akik túlságosan felbőszültek, amikor az albérlőjük nem fizette ki hónap elején a bérleti díjat. Egyesek ilyenkor képesek annyira elvetni a sulykot, hogy nem átallanak kiabálni, átkozódni, vagy a bérlőt nagy hangon szidalmazni. Mindenhol, de főként kisebb lakó közösségekben kulcsfontosságú a jó főbérlő-albérlő viszony.  A tapasztaltabb bérbeadók ilyenkor várnak néhány napot és csak ekkor hívják fel az albérlőt. Az esetek többségében elnézést kérnek a bérlők és utalják a pénzt. Ha ezután sem kapjuk meg a díjat, akkor lehet újra telefonálni és érdeklődni, hogy esetleg van-e valami probléma. Ha nem ritka és egyedi esetről van szó, akkor már kell stratégiát váltani.

kiado-lakas

7. hiba: Ha rá sem hederítünk az albérlő kellemetlenkedéseire

 

A bérlőnek joga van arra, hogy nyugodt, rendezett körülmények között élje privát életét az albérletben. Viszont, ha viselkedése akadályozza a többi bérlő, lakó nyugalmát, akkor be kell, hogy avatkozzon a főbérlő!  Olyanokra gondolunk, mint amikor rendszeresen és zajosan rendetlenkedik az albérlő gyermeke, rendszeresek a kiabálások, vagy például egy olyan nagyot hallóról van szó, aki mindig bömbölteti a TV-t vagy a zenét. Ha a többi albérlő elégedetlenkedik komolyan kell vennünk ezeket a panaszokat, mivel a jó albérlők nem fognak maradni, ha mások zavarják őket.

 picket-fences-349713_1920.jpg

8. hiba: Nem tartjuk a kapcsolatot

 

Néhány főbérlő vagy tulajdonos sokszor úgy viselkedik, mint egy diktátor. Ne feledjük: az albérlő is ember! Túlnyomó többségük pedig egész rendes, szorgalmasan dolgozó tagja társadalomnak. Ráadásul pénzt is hoznak a házunk tájára! Nem árt tehát tisztelttel bánni velük! Vegyünk egy egyszerű hasonlatot: ha a főbérlő a sarki zöldséges (- blogunk nevéhez hűen ingatlanos), egész biztos, hogy csak akkor tudja vevőkörét bővíteni, ha mindamellett, hogy szép a portékája, még egy-két jó szava is van a vásárlóihoz. Ha viszont mogorva és szótlan, akkor hiába nála van a környék legszebb áruja, biztosra vehetjük, hogy elpártolnak tőle a vevők. Hadd adjunk egy jó tanácsot: Ha nem fogadott hívásunk van az albérlőnktől, ne késlekedjünk visszahívni! Ha hajnali 3-kor hív a bérlő a csöpögő csapra panaszkodva, akkor udvariasan kérjük meg, hogy máskor az ilyen kérésekkel várjon reggelig. De ha azért hív hajnal 2-kor, mert csőtörés vagy tűz van, akkor örüljünk, hogy azonnal értesített. Ha lehet a szükséges javításokat is mielőbb intézzük el. Amennyiben nem tudjuk rögtön megtenni, akkor legalább egy magyarázattal tartozunk a bérlőknek. Például, ha a vízvezeték-szerelő csütörtökre ígérte a javítást, de visszamondta, akkor hívjuk fel az albérlőt és tájékoztassuk őt is erről és kérjünk elnézést a késedelemért. Egy kis odafigyelés hosszú távon meghálálhatja magát.

 

9. hiba: Ha nem tarjuk a szavunkat

 

„Az ígéret szép szó, ha megtartják”

- mondta Forrest Gump az azonos című emlékezetes, Oscar-díjas kultuszfilmben. „Az üzleti élet, mint ahogyan az élet minden más területe is, együttműködések rendszeréből épül fel. Az együttműködés pedig bizalmat feltételez. A bizalom olcsóbbá és hatékonyabbá teszi a működést, és lojálisabbá a kollégákat. Kiépüléséért pedig sokat tehetünk.”- olvashatjuk a Piac és Profit Bizalom nélkül nincs üzlet című összefoglaló cikkében. Részünkről pedig az a minimum, hogy megtesszük azt, amire a szeződésben szavunkat adtuk. Ha szóban ígérünk valamit, azt is ugyanúgy meg kell tennünk, mert a bérlők a megbízható tulajdonosban bíznak meg, és csak náluk maradnak hosszú távon.

forrest-gump.jpg

 

10. hiba: Nem teszünk meg mindent azért, hogy minél tovább ott lakjon a jó bérlő

 

A bérlőváltás mindig veszteséggel jár: néhány hónapos kiesésre is lehet számítani, a lakás hirdetését újra fizetni kell, újra rendbe kell hozni a lakást, hogy az újabb bérlő számára is vonzó legyen. A túl sok bérlőváltás elviheti a bevételünk nagy részét.

Szívleljük meg ezt a két jó tanácsot:

  1. A jó bérlőt meg kell becsülni! Ne feledjük, hogy tökéletes bérlők nincsenek. Ha azonban jó a bérlőnk, tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy jól érezze magát.

 

  1. Túl gyakori bérlőváltás esetén nézzünk magunkba és lakásunkba: keressük meg az okokat. Egy esetben egy hatalmas egylégterű lakást kétszobássá alakítottuk és kicseréltük a padlót is. A befektetett pénz idővel behozta magát, mert hosszú távon sokkal elégedettebb lettek bérlőink és az árat is picit megemelhettük.

Ha tetszett a poszt, látogass vissza újra!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkiingatlanos.blog.hu/api/trackback/id/tr238806504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása